مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها
شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۴۰ ب.ظ

کتاب «عیسی(ع) و اخلاق» منتشر شد

گروه ادب: چاپ نخست کتاب «عیسی(ع) و اخلاق» تألیف محمدرضا زیبایی‌نژاد که تصویری از شخصیت اخلاقی حضرت عیسی(ع) در متون اسلامی را روایت می‌کند، از سوی انتشارات سروش روانه بازار نشر شد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، اگر آموزه‌های اسلام، به ویژه آیات قرآن کریم نبود، شخصیت واقعی حضرت عیسی (ع) در پس دو ابر سیاه «الویت» و «سِحر» مستور می‌ماند. از سویی، مسیحیت عیسی(ع) را موجودی دارای دو ذات همزمان بشری و خدایی می‌دانست. از سوی دیگر، یهود وی را شیادی جادوگر می‌دانست که به دروغ خود را مسیح موعود یهودیان نامیده است. اسلام چهره ایشان را از پس غبارهای شرک و عناد بیرون آورده و تصویری متعالی و در عین حال پذیرفتنی ارائه داده است.
در منابع اسلامی، برخلاف منابع مسیحی، عیسی(ع) هیچ گاه ادعای خدایی نکرده و خود را موجودی فوق بشر ندانسته، شریعت‌زدگی را مورد اعتراض قرار داده است، نه شریعت‌گرایی را و دیگر آنکه یکی از مهم‌ترین محورهای تبلیغی ایشان بشارت به آمدن رسول خاتم(ص) بوده است. زهد شدید ایشان را که در متون اسلامی هم منعکس است، می‌توان اعتراضی به روحانیت دنیازده یهود و به قصد آموزاندن این معنا به آنان دانست که این گونه هم می‌توان زیست و مردم را هدایت کرد.
کتاب «عیسی(ع) و اخلاق» درصدد آشنا ساختن مخاطبان خود با مباحث اخلاقی مربوط به حضرت عیسی(ع) ار نگاه منابع اسلامی است. در این منابع به بحثی برمی‌خوریم: برخی نصوص به ویژگی‌های اخلاقی عیسی(ع) پرداخته‌اند، پاره‌ای تعالیم اخلاقی این پیامبر را نشان داده‌اند و دسته‌ای هم پیام‌های اخلاقی خداوند به عیسی بن مریم(ع) را در بردارند. از این رو مباحث کتاب را در سه فصل پی می‌گیریم که موارد فوق را هسته مرکزی مطالب خود قرار داده است.
آشنایی آنچه در منابع اسلامی درباره مسیح(ع) آمده است، برای پژوهشگران مطالعات ادیان، به ویژه مطالعات تطبیقی ضروری و برای عموم فرهیختگان پرفایده است.
کتاب «عیسی(ع) و اخلاق» در ۱۵۰ صفحه و با قیمت ۱۰ هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به مباحث دینی و اعتقادی قرار گفت.
مشتاقان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی، مجموعه و خرید کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ تماس بگیرند.
فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان‌پذیر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی