مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها

۴۸ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶ ب.ظ

دگرگونی‌های جمعیتی پیروان ادیان در آفریقا

دگرگونی‌های جمعیتی پیروان ادیان در آفریقا

غفلت از فرایند دگرگونی‌های جمعیتی پیروان ادیان اسلام و مسیحیت در قاره آفریقا به یک معنا غفلت از آینده دگرگونی‌های جمعیتی جهان اسلام و مسیحیت محسوب می‌شود.

به گزارش «شیعه نیوز»، «محمد آقاجانی»، کار‌شناس ارشد ادیان و عرفان دانشگاه مذاهب اسلامی در گزارشی به بررسی دگرگونی‌های جمعیتی پیروان ادیان اسلام و مسیحیت در قاره آفریقا تا چشم انداز ۲۰۵۰ پرداخته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

«کره زمین در طول نیم قرن گذشته شاهد رشد فزاینده سکنه خود بوده است. پژوهش‌های اخیر سازمان ملل حاکی از رشد جمعیت جهان تا مرز ۷ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۵ است. (۱) در خلال ۱۲ سال اخیر حدود ۱ میلیارد نفر به شمار جمعیت جهان افزوده شده است. برمبنای پیش‌بینی‌های این نهاد جمعیت زمین در سال ۲۰۳۰ به مرز ۵/۸ میلیارد نفر، در سال ۲۰۵۰ به مرز ۷/۹ میلیارد نفر و تا سال ۲۱۰۰ به مرز ۲/۱۱ میلیارد نفر افزایش خواهد یافت. (۲)
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۶
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ب.ظ

منحرف بودن کتاب مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم

 

این دوست مسیحی ما میگوید :

 

قرآن دلیل نزول خود را منحرف بودن کتاب مقدس نمیداند:

 

«و این خجسته کتابى است که ما آن را نازل کردیم؛ پس از آن پیروى کنید؛ و پرهیزگارى نمایید؛ باشد که مورد رحمت قرار گیرید.
تا مبادا بگویید: کتاب [آسمانى] تنها بر دو طایفه پیش از ما نازل شده؛ و ما با دانش و آموخته آنان ناآشنا بودیم.» سوره انعام آیه 155 و
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۰
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹ ب.ظ

تحریف تورات

بسم الله الرحمن الرحیم

ما در مورد تحریف تورات در وبلاگ به آیه ای استناد کردیم که این دوست مسیحی اقدام به جواب دادن کرده اند

تصریح آیات قرآن آنستکه این کتب تحریف شدند و دیگر قابل اعتناء نیستند

در آیه 91 سوره مبارکه انعام میفرماید : تجعلونه قراطیس تبدونها و تخفون کثیرا یعنی شما اهل کتاب ، کتاب واقعی پیغمبرتان را در چند ورق از کاغذ خلاصه کردید و بسیاری از مطالب آن را پنهان کردید

این دوست مسیحی ترجمه ما از آیه و همچنین برداشت کلی ما از آیه را قبول نداشته و چنین میفرمایند

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۵۹
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ب.ظ

زمستان و میلاد مسیح

زمستان و میلاد مسیح

برخی می گویند اینکه میلاد حضرت مسیح در زمستان است صحیح نیست. آیا چنین مطلبی واقعیت دارد؟

جواب: بنده نیز چنین چیزی را شنیده ام. شبی در شبکه ی نور دیدم که چنین مطلبی را می گفت و برخی تحقیقات را نیز ارائه می داد که گفته اند میلاد حضرت مسیح در زمستان نیست. حتی در این شبکه به آیه ۲۵ سوره مریم استناد می کرد که در این آیه آمده است:

وَ هُزِّى إِلَیْکِ بجِذْعِ النَّخْلَةِ تُسَاقِطْ عَلَیْکِ رُطَبًا جَنِیًّا یعنى بعد از تولد مسیح به مریم گفتیم: و تنه خرما را به سوى خود بجنبان تا برایت خرماى تازه و از بار چیده بریزد.

استناد کارشناس این شبکه به این آیه به این صورت بود که درخت نخلی که خرمای تازه داشته باشد مخصوص تابستان است نه زمستان.

به هر حال این مطلب جای تحقیق بیشتری دارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۷
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۰۱ ب.ظ

طرح عجیب کنگره برای نسل‌کشی مسیحیان در ایران!

طرح عجیب کنگره برای نسل‌کشی مسیحیان در ایران!

گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را برای حمایت از اقلیت‌های مذهبی ارائه کرده‌اند که در بخشی از آن ادعا شده است که مسیحیان در ایران در معرض «نسل کشی» قرار دارند.
به گزارش «شیعه نیوز»، 8 نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با امضای پیش‌نویس یک طرح قانونی، مدعی وجود تهدید نسل‌کشی مسیحیان و ایزدی‌ها در چند کشور عمدتا جنگ‌زده شده‌اند و در این بین نام ایران را هم مطرح کرده‌اند.

بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی کنگره، طراح اصلی این طرح «دانا روهراباچر» نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا در مجلس نمایندگان است و 7 جمهوری‌خواه دیگر هم از آن اعلام حمایت کرده‌اند.

این طرح روز 16 نوامبر (25 آبان) به کمیته‌های حقوقی و امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده و اکنون در نوبت بررسی است.

طبق پیش نویس این طرح، کنگره از دولت این کشور می‌خواهد «با درک اینکه مسیحیان و ایزدی‌ها در عراق، سوریه، پاکستان، ایران و لیبی هدف کشتار قرار دارند»، برای کوچاندن آن‌ها به آمریکا تلاش کرده و بررسی درخواست احتمالی این دسته از افراد برای مهاجرت یا پناهندگی را «تسریع کند.»

این در حالی است که بر اساس اصول 13 و 67 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اقلیت‌های مذهبی علاوه بر به رسمیت شناخته شدن، نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی دارند؛ نمایندگانی که در نخستین جلسه رسمی هر دوره از مجلس به کتاب مقدس خود قسم یاد می‌کنند.

طرح نمایندگان جمهوری‌خواه برای تبدیل شدن به قانون ابتدا باید در کمیته‌های تخصصی مربوطه بررسی و تصویب شود. در مراحل بعد طرح باید به تائید صحن اصلی مجلس نمایندگان، مجلس سنا و نهایتا رئیس‌جمهور برسد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۲۱:۰۱
مسیحیت تبشیری
سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۵۹ ب.ظ

وقتی راهب مسیحی یک شبه حسینی می شود

پایان خوش و عاقبت بخیری راهب مسیحی بعد از شنیدن انفاس قدسی سر مبارک امام حسین(ع) و گفتگوی معجزه گونه امام با راهب، سرانجام به پذیرش دعوت اسلام و خدمت اهل بیت عصمت و طهارت، منجر می شود.
 به گزارش مشرق، ماجرای بردن رأس مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) به شام و مسلمان شدن آن راهب دیرنشین مسیحی به سبب رؤیت کرامت‌هایی که از آن سر نورانی می بیند یکی دیگر از اتفاقاتی است که در مدت زمان اسارت کاروان اهل بیت از کربلا تا شام به وقوع پیوسته است.

در ادامه ماجرای این راهب مسیحی را در منابع تاریخی اهل سنت و شیعه، می خوانید:

داستان اسلام آوردن راهب مسیحیان، در منابع متعددی از کتب شیعه و اهل سنت، ذکر شده است از جمله: در کتاب تذکرۀ الخواص ابن جوزی (ابن جوزی، تذکرۀ الخواص، ص 263)، از منابع اهل سنت و نیز در کتاب المناقب ابن شهرآشوب (ابن شهرآشوب، المناقب، ج 4، ص 60)، و کتاب الخرائج و الجرائح قطب راوندی (راوندی، الخرائج و الجرائح، ج 2، ص 579-580) از منابع شیعه، ذکر شده است.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۹:۵۹
مسیحیت تبشیری
سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۴۶ ب.ظ

در آیئن مسیحیت شخصی به اسم پولس(poles) کیست؟

                   

نگاهی به  احوال و عقاید پولس رسول پولس یا بولوس(عبری:שאול התרסי شائول طرسوس، یونانی:Σαούλ شائول و Σαούλ  سوئولوس و Παῦλος پولوس) از رسولان و مبلغان مسیحیت و بنیانگذار الهیات و   خداشناسی این آئین بود؛ برخلاف حواریون،
پولس هرگز با عیسی دیدار نداشته  است؛ با این حال این پولس بود که مسیحیت را از یهودیت جدا ساخت، همچون دینی  جداگانه. پولس در شهر طرسوس در کیلیکا، در حدود سال دهم میلادی، در خانواده ای فریسی زاده شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۹:۴۶
مسیحیت تبشیری
سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۴۴ ب.ظ

پولس و الوهیت عیسی مسیح

 

پولس و الوهیت عیسی مسیح

امیر خواص*

چکیده

الوهیت حضرت عیسی(ع) یکی از باورهای رسمی مسیحیت است. سرآغاز این اندیشه به پولس برمی‌گردد که رسول خودخواندة جهان مسیحیت است. او که در ابتدا یهودی متعصّبی بود، سال‌ها پس از حیات زمینیِ آن حضرت، مدّعی شد که حضرت عیسی(ع) را در مکاشفه‌ای ملاقات کرده و با دعوت آن حضرت، به آیین مسیحیت گرویده است. وی سال‌های متمادی در تبلیغ مسیحیت کوشید و در واقع، تفسیری از شخصیت مسیح و رسالت او ارائه کرد که با آموزه‌های خود آن حضرت و نیز باورهای مسیحیان اولیه در تعارض بود. امّا سرانجام، در قرون بعدی، دیدگاه‌های وی از سوی برخی از عالمان مسیحی مورد پذیرش قرار گرفت و هرچند مخالفانی نیز داشت، در شوراهای مسیحی به تصویب رسید. گفتنی است که این آموزه‌ها، از جمله الوهیت آن حضرت، جزء باورهای رسمی مسیحیان شد.

کلیدواژه‌ها: عیسی(ع)، مسیح، گناه ذاتی، مرگ فدیه‌وار، پولس، الوهیت، آیین گنوسی.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۹:۴۴
مسیحیت تبشیری

  یکی از مسائل جالب در مورد تثلیث، این است که تثلیث اساساً در کتاب مقدّس آموزش داده نشده است. توحید در کتاب مقدّس آموزش داده شده است، ولی تثلیث آموزش داده نشده است. مسیحیان در هیچ جای کتاب مقدّس خودشان آموزش تثلیث را ندارند، و آنچه به اسم تثلیث در کتاب مقدّس ارائه میدهند، حاصل سوءتفسیرهای خودشان است و نه آموزش صریح کتاب مقدّس. حال جای سؤال است که چرا این افراد به یک چنین چیزی که در کتاب مقدّسشان نیامده است، ایمان دارند؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۵:۱۰
مسیحیت تبشیری

آیا خدایی که مسیحیت معرفی می کند، یک خدای بی عیب و نقص است؟ در زیر توضیحات کشیش ساسان توسّلی در مورد کیستی خدای مسیحیت را می خوانیم و بررسی می کنیم:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۵:۱۰
مسیحیت تبشیری

پیشتر گفته بودیم که ریشه های تثلیث در ادیان بت پرستی اطراف مسیحیان اوّلیه قرار دارد و تثلیث مسیحی از تثلیث آنها الهام گرفته است. برای اطلاعات بیشتر مقالۀ ریشه های تثلیث در ادیان باستانی را مطالعه بفرمایید. حال به توضیحات و دفاعیات آقای دکتر ساسان توسّلی در این مورد میپردازیم:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۵:۰۹
مسیحیت تبشیری

  مدتی است که سخنانی فردی به نام «دکتر ساسان توسّلی» در اینترنت نشر یافته است و درسهایی را پیرامون تثلیث مطرح نموده است. بنده تمایل زیادی داشتم که این درسها را بشنوم و بدانم ایشان برای تثلیث چه مدلی را ارائه داده و چگونه به نقدهای وارد بر تثلیث پاسخ داده اند. ایشان که آشکارا در حال آموزش تثلیث به کسانی که خاستگاه اسلامی دارند هستند، در درسهایشان سخنانی را مطرح کرده اند که بنده لازم دیدم بررسی هر چند مختصری را روی آنها داشته باشم. امید است که این بررسی افراد آگاهتر را تشویق کند تا به بررسیهای علمیتر و دقیقتری روی تثلیث بپردازند. پیش از شروع بحث لازم میدانم بگویم که اساس روش من این است که سخن فرد مورد نظر را به طور کامل نقل کنم و بعد نقد کنم، چنانکه در بحث بررسی پاسخ به اتهام، چنین کاری را انجام داده ام، ولی از آنجایی که آقای ساسان توسّلی، در بحثشان مدام به تکرار سخنان خود پرداخته اند و گاهاً مدّت زیادی را برای تشریح یک گزاره صرف نموده اند، چنین کاری باعث طولانی شدن بحث خواهد شد و بنده اصل مطلب را پاسخ میدهم، ولی به مخاطبین گرامی قول میدهم که به تمام نکات مطروحه از سوی ایشان پاسخی در حد دانش ناچیزم بدهم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۵:۰۸
مسیحیت تبشیری
جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۰۶ ب.ظ

آیا تثلیث برای خدا هم محال است؟

  یکی از سفسطه های مسیحیان در بحث پیرامون تثلیث این است که وقتی ما محال بودن تثلیث را برایشان ثابت می کنیم، میگویند «آیا این کار برای خدا هم محال و غیرممکن است؟ آیا خدا نمیتواند؟!»


  در پاسخ به این پرسش باید عرض کنیم که قدیر و توانا بودن خدا مربوط به امور ممکن است. برخی امور مثل تثلیث ذاتاً محال هستند و قدرت خدا به آنها تعلق نمیگیرد. خداوند وقتی میفرماید: «انّ الله علی کلّ شیء قدیر»، شیء به معنای امور ملموس است و در زبان فارسی به «چیز» ترجمه میشود؛ مشخص است که اموری که ذاتاً محال هستند، چیزی محسوب نمیشوند، بلکه عدم هستند. برای مثال سنگی که خدا نتواند آنرا بلند کند، نمیتواند وجود داشته باشد، پس قدرت خداوند هم به خلقت چنین سنگی تعلق نمیگیرد، زیرا خلق سنگی که خدا نتواند آنرا بلند کند، ذاتاً امری محال است. پس اینگونه نیست خدا بتواند هر کاری را انجام بدهد. پاسخ به پرسشهایی مثل "آیا خدا میتواند یک کار اشتباه انجام دهد؟"، "آیا خدا میتواند یک خدای دیگر خلق کند؟"، "آیا خدا میتواند بمیرد؟" و... فقط و فقط «خیر، قدرت او به این امور تعلق نمیگیرد» است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۵:۰۶
مسیحیت تبشیری
جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۲۰ ب.ظ

مسلمانان و انجیل برنابا

مسلمانان معتقد هستند انجیل برنابا انجیل حقیقی است، انجیل برنابا اصلا در زمان محمد(ص) نوشته نشده بلکه در قرن شانزدهم نوشته شده؟

درباره انجیل برنابا باید گفت:
برنابا یکی از حواریون مورد اعتماد عیسی بوده است. اعتبار او در میان دیگر حواریون و پیروان عیسی در حدی بود که به توصیه و تأیید او پولس معروف را در جمع خود پذیرفتند. متون این انجیل هماهنگی های زیادی با روایات اسلامی و از جمله با قرآن دارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۴:۲۰
مسیحیت تبشیری
جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹ ب.ظ

سیر مطالعاتی منایع مسیحیت

سیر مطالعاتی منایع دین مسیحیت را ارایه بفرمایید.

برای آشنایی با مسیحیّت به منابع زیر مراجعه فرمایید:
ـ آشنایی با ادیان بزرگ ، حسین توفیقی.
ـ تاریخ ادیان ، علی اصغر حکمت .
ـ تاریخ ادیان ، مبلغى آبادانى.
ـ تاریخ جامع ادیان ، جان بی ناس ، ترجمه علی اصغر حکمت.
ـ ادیان آسیایی ، مهرداد بهار.
ـ ادیان زنده ی جهان ، رابرت ای هیوم ، ترجمه علی اصغر حکمت و ترجمه ی دیگر از عبدالرحیم گواهی.
ـ دین شناسی تطبیقی ، کدارناث تیواری.
ـ تاریخ اصلاحات کلیسا ، جان الدار.
ـ مسیحیّت و ادیان جهان ، آرنولد توینبی ، ترجمه حسین توفیقی .
ـ در آمدی بر تاریخ و کلام مسیحیّت ، محمّدرضا زیبایی نژاد.
ـ مفهوم طومارهاى بحرالمیت ، نوشته یک روحانى آزاد اندیش مسیحى به نام « اى . پاول دیویس»‌ .
ـ ریشه های مسیحیت در اسناد بحرالمیت ، اثر ژان دانیلو ، ترجمه علی مهدی زاده.
ـ‌ مقاله ی طومارهای بحرالمیت ، نجف دریابندری، در مجموعه به عبارت دیگر، تهران، پیک، 1363، ص‏121ـ 128.
ـ مقاله ی « کشفی که تاریخ مسیحیت را دگرگون کرد» ، نصرالله پورجوادی، در مجموعه نگاهی دیگر، تهران، روزبهان، 1367، ص‏178ـ .190 ، این مقاله پیشتر در نشر دانش، سال پنجم، شماره چهارم، خرداد و تیر 1364، به چاپ رسیده بوده.
ـپرسشها و پاسخهای دانشجویی: دفتر دوازدهم (ادیان و مذاهب)، حمیدرضا شاکرین، ناشر: دفتر نشر معارف (وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاهها) - 30 شهریور، 1387.
ـ شناخت ادیان، در دو جلد، مؤلّف: واحد تدوین کتب درسی ، ناشر: سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۲:۵۹
مسیحیت تبشیری
جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ب.ظ

معجزات عیسی

عنوان  :  معجزات عیسی
نویسنده :  محمد ضیاء توحیدی
کلمات کلیدی  :  اناجیل رسمی، اناجیل اپوکریفایی، معجزه، تبدیل آب به شراب، شفای بیمار، زنده کردن مرده

حضرت عیسی (علیه­السلام) همانند بسیاری از پیامبران پیش از خود، به انجام معجزات زیادی دست زد. انجیلها، معجزات زیادی را به آن حضرت نسبت داده­اند. زنده­کردن مردگان، شفای بیماران، سیرکردن چند هزار نفر با مقدار اندکی غذا، راه رفتن بر روی آب و تبدیل آب به شراب، از جمله معجزاتی است که در انجیلها به آن حضرت نسبت داده شده است.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۲:۵۲
مسیحیت تبشیری
جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱ ق.ظ

شِیلُو آن پیامبر موعود

به نام خدا

 

هنگامیکه حضرت یعقوب در شُرف مرگ بود، برای یهودا اینچنین پیش گویی کرد که نبوت و قانونگذاری در نسل او خواهد بود و حتی آن مرد الاغ سوار [که کنایه از مسیح است] نیز از نسل او پدید می آید، و در نسل او همچنان باقیست تا اینکه «شِیلو» بیاید ؛ و با آمدن «شِیلو» این نبوت و قانونگذاری از یهودا به او منتقل می شود!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۰۰:۴۱
مسیحیت تبشیری
جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸ ق.ظ

مسیح پیامبر جهانی یا پیامبر بنی اسرائیل

 

یکی از عناوینی که وعده  داده بودم در این جا مطرح کنم بحث حوزه مامورتی مسیح و  شاگردان وی است

به عبارتی دیگر آیا مسیح فقط برای بنی اسرائیل آمده بود و یا برای همه بشریت

 

شاید در ابتدا هر کسی بگوید خیر مسیح برای همه بشریت آمده بود و نه برای یک قوم کوچک

ولی بهتر است قضاوت در این باره را به خود کتاب مقدس واگذار کنیم

در کتاب مقدس میخوانیم :

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۰۰:۲۸
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲ ب.ظ

خرافات کتاب مقدس (قسمت ششم)

خرافات کتاب مقدس (قسمت ششم)

در کتاب پیدایش باب 32 بند 24 نوشته شده :
و یعقوب تنها ماند و مردی با وی تا طلوع فجر کشتی می گرفت ( البته ننوشته این کشتی فرنگی بوده یا آزاد و اینکه دو نفر چطوری چند ساعت می تونن کشتی بگیرن . خدا که معلومه خوب قدرت خدایی داره ولی یعقوب چطوری از شب تا صبح کشتی گرفته ! نمی دونم ! )

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۲۲
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱ ب.ظ

خرافات کتاب مقدس (قسمت پنجم)

خرافات کتاب مقدس (قسمت پنجم)

متن کتب مقدس :
وچون اسحاق پیر شد و چشمانش از دیدن تار گشته بود ، پسر بزرگ خود عیسو را طلبیده به وی گفت: ای پسر من .
گفت : لبیک . گفت : اینک پیر شده ام و وقت اجل خود را نمی دانم پس اکنون سلاح خود یعنی ترکش و کمان خویش را گرفته به صحرا برو و نخجیری برای من بگیر و خورشی برای من چنانکه ...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۲۱
مسیحیت تبشیری