مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها

۳۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ق.ظ

روش ارجاع

شیوه ی ارجاع به کتاب مقدس نیز مانند قرآن ، با ارجاع به کتاب های معمولی متفاوت است ؛ چرا که این کتاب ها چاپ ها و نسخ متعددی دارد و نمی توان با ذکر شماره صفحه به آن ارجاع داد . به همین دلیل ، برای ارجاع به این مجموعه ، از شماره های باب ها و آیه ها استفاده می شود . برای مثال در ارجاع به آیه دوم از باب پانزدهم سفر"پیدایش" می نویسیم " سفر پیدایش 2:15 " . تنها کتاب مزامیر عنوان باب ندارد و به جای آن مزمور به کار رفته است . ولی بازهم شیوه ی ارجاع به همان صورت است و گفته می شود  مزامیر 13:3

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۵۸
مسیحیت تبشیری

 کتاب مقدس، به مجموع عهد قدیم (تورات) و جدید (انجیل)، گفته میشود که در اصلاح عربی و فارسی، به آن عهدین گقته میشود. که مسیحیان همه کتاب مقدس (تورات و انجیل)، و یهودیان تنها عهد قدیم (تورات)، را کتاب آسمانى و الهى خویش مى دانند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۵۵
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱ ق.ظ

آشنایی با کتاب مقدس (جستار 2)

کتاب مقدس یا عهدین همان کتاب آسمانی مورد ادعای یهودیان و مسیحیان است که شامل عهد عتیق و عهد جدید می شود عهد به معنای عقد و قرارداد بین انسان و خدا یا با شخصی دیگر است .منظور از عهد پیمانى است که بر طبق آن، خدا عهد کرد کسانى را که از زمره قوم او شوند، از مواهب مادى و معنوى آکنده سازد و این همان پیمانى است که بر طبق عهد عتیق، با قوم اسرائیل بست یک سوی این عهد پیمان خدا با بنی‌اسراییل مبنی بر پاداش دنیایی دادن به بنی‌اسراییل است و سوی دیگر این عهد ، پیمان بنی‌اسراییل با خدا است .

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۵۱
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹ ق.ظ

کتاب مقدس


مجموعه عهد عتیق و جدید راکتاب مقدس گویند .ا لبته در بین اهل کتاب به آن (کتاب ) گویند; یعنی که فقط این مجموعه نوشته ها لیاقت نامیدن به ( کتاب ) را دارد . ولی لفظ ( کتاب مقدس ) هم رایج است .

عهد به معنای عقد وقرارداد بین انسان وخدا یا با شخصی دیگر است . عهد عتیق اسمی است که مسیحیان آن را در مقابل عهد جدیدی که مژده آن در قسمت های عهد عتیق آمده است (ارمیا به تورات وسایر کتب خاص یهود داده اند .

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۴۹
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲ ق.ظ

تبشیر با تمرکز منطقه‌ای


تبشیر با تمرکز منطقه‌ای||شیوه‌های تبلیغات و جذب مسیحیت تبشیری در نقاط مختلف دنیا

تبشیر با تمرکز منطقه‌ای
شیوه‌های تبلیغات و جذب مسیحیت تبشیری در نقاط مختلف دنیا

مبشرین مسیحی، در منطقه «کالیمنتان» غربی دارای 17 فرودگاه و یک «اسکادران» از هواپیماهای عمودی و ناوگان دریایی هستند.

موسسه راهبردی دیده بان، تفکر جریان‌های تبشیری تفکری گروهی و کاملاً سیستماتیک است. در فرآیند تبشیر شرق آسیا در قرن گذشته شاهد آن بودیم که این سازمان‌ها با تمرکز خود توانستند با استفاده از فقر، دورافتاده بودن مناطق و ضعف بسیار زیاد اطلاع‌رسانی مردم شرق آسیا مانند فیلیپین به موفقیت‌هایی برسند. جریان تبشیری این بار با گرایش‌های صهیونیستی اکنون در مناطق آفریقایی مشغول به پیاده‌سازی همان الگو هستند که این امر جز با همکاری و هجوم گسترده سازمان‌های تبشیری محقق نشده است. به‌کلی جریان تبشیر بر ایجاد پایگاه‌های منطقه‌ای اصرار می‌ورزد تا بتواند سنگ‌بنای محکمی برای برداشتن گام‌های بعدی ایجاد کند. کشورهای سلطه‌گر تلاش دارند از طریق گسترش مسیحیت صهیونیستی، ایدئولوژی خود را گسترش دهند. این امر این امکان را به آن‌ها داده است که با استفاده از نگاه مثبت موجود نسبت به حضرت مسیح(ع) در ادیان مختلف، نیات شوم خود را پنهان نگاه‌ دارند. این در حالی است که کشورهای غربی با فشار رسانه‌ای و تبلیغی بسیار ناجوانمردانه سعی در تخطئه چهره اسلام داشته و تلاش می‌کنند تصویر ذهنی غلطی از اسلام در اذهان عمومی ایجاد کنند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۴۲
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ق.ظ

تبلیغات تبشیری در پوشش امدادرسانی

تبلیغات تبشیری در پوشش امدادرسانی

تبلیغات تبشیری در پوشش امدادرسانی||بررسی ماهیت دینی و تبشیری سازمان امدادرسان "World Vision"

بررسی ماهیت دینی و تبشیری سازمان امدادرسان "World Vision"

سازمان WV روش‌های بسیار جذابی برای جلب توجه همگانی به برنامه‌های حمایتی خود و جذب تسهیلات دارد.

موسسه راهبردی دیده بان، در سالیان اخیر و در اثر برخی حوادث طبیعی در ایران برخی سازمان‌های بین‌المللی امدادرسان به فعالیت‌های امدادی و ارائه خدمات عام‌المنفعه پرداختند. فعالیت این قبیل سازمان‌ها از آن ‌جهت قابل‌توجه بوده است که برخی از آن‌ها ازجمله سازمان‌های مشارکت‌کننده در پروژه‌های تعریف‌شده در حیطه استراتژی‌های امدادی تکمیل‌کننده پازل سیاسی کشورهای غربی نظیر آمریکا قرار داشته و به دلیل هسته مسیحی بشارتی چنین سازمان‌هایی فعالیت‌های تبشیری نیز در برخی از کشورهای دنیا داشته‌اند. نظرات در خصوص اجازه فعالیت یا عدم اجازه به نظیر چنین سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی، بسته به دیدگاه صاحب‌نظران و جایگاه حقوقی آن‌ها متفاوت بوده است.

با توجه به آنکه سازمان‌های همکاری کننده با سازمان ملل متحد به هیچ عنوان اجازه تبلیغ دینی و مذهبی را ندارند ولی در عمل چیز دیگری اتفاق افتاده است. سازمان‌های ریز و درشت بسیاری در اقصی نقاط دنیا با مجوز و تحت نام سازمان ملل متحد به فعالیت‌های درمانی و خدمات مشغول‌اند که سابقه کاملاً روشن تبشیری داشته‌اند.

شاید یکی از کم حاشیه‌ترین سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی نسبت به دیگر سازمان‌های بین‌المللی امدادرسان سازمان «ورد ویژن» بوده است. این سازمان درزمینهٔ امدادرسانی به مردم زلزله‌زده بم نیز حضور داشت. با توجه به گستردگی این سازمان و تنوع فعالیت‌ها، بررسی تاریخچه و اهداف تشکیل چنین سازمان‌هایی می‌تواند ما را دررسیدن به پاسخ نهایی راهنمایی کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۴۰
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹ ق.ظ

میسیونرهای تبشیری یا صهیونیست های مسلمان نما!

جریان تضعیف اقلیت های دینی||میسیونرهای تبشیری یا صهیونیست های مسلمان نما!

جریان تضعیف اقلیت های دینی
میسیونرهای تبشیری یا صهیونیست های مسلمان نما!

رویه جریان تبشیری نشان از آن دارد که سودای تغییر دین به بهانه راحت نمودن پروسه پناهندگی برای انحراف افراد مهمترین هدف جریان وابسته به صهیونیسم است.

به گزارش موسسه راهبردی دیده بان،اکثر میسیونرهای تبشیری با وجود انکه حتی سبقه زندگی در کشورهای اسلامی را هم نداشته‌اند مدعی هستند پیش‌تر مسلمان بوده و قرآن و نماز می‌خوانده‌اند. این روش تبشیر سابقه‌ای طولانی دارد. میسیونرها همواره سعی کرده‌اند با انتخاب نام‌های اسلامی برای مسیحیان میسیونر تأثیر بیشتری بر مخاطبان خود داشته باشند.

در راستای همین پروژه، میسیونرهای ایرانی نیز سعی می‌کنند گذشته خود را فردی عابد و زاهد معرفی کنند تا بدین وسیله بگویند: «ما تا انتهای یک انسان به قول شما مؤمن رفتیم ولی چیزی نیافتیم.» اما بررسی زندگی چند نفر که ادعا دارند در کودکی مسلمان بوده و بعداً مسیحی شده‌اند، بر فرض قبول داستانی که به عنوان زندگینامه خود منتشر کرده‌اند مشخص می‌شود که غالب آنها درگیر مشکلات خانوادگی بوده و هرگز تحت تعالیم دینی درستی قرار نداشته‌اند و در زمانی که فشار مسائل مختلف بر آنها زیاد شده، در دام جذب قرار گرفته‌اند. شواهد حاکی از آن است که همکاری مناسب در این فرایند، حمایت‌های مالی هم در پی دارد.

در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای حتی با پخش برخی از کلیپ‌های تصویری سعی کردند فردی را به عنوان روحانی مسلمان مسیحی شده جا بزنند که البته با وجود سید خواندن وی، عکسی با امامه سفید و به شکل کج روی سر او گذارده بودند که باعث انتقاد مخاطبان خود آنها نیز شد.

در همین راستا فردی به نام رضا صفا که رئیس یکی از این شبکه های تبشیری صهیونیستی است مکرراً در برنامه‌های خود سعی می‌کند جملاتی با چنین مضامینی را تکرار کند. وی ادعا می‌کند: «من نماز و روزه‌ام قطع نمی‌شد و پنج وعده نماز می‌خواندم و نماز شب هم می‌خواندم! و سعی می‌کردم تمامی قوانین اسلامی را رعایت کنم.»

با این حال رویه جریان تبشیری نشان از آن دارد که ادعای داشتن گذشته ای مبنی بر اعتقادات مذهبی همواره از دستور العمل های جاری جریان تبشیری است که قابل تامل به نظر می رسد.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۹
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷ ق.ظ

صهیونیست های تبشیری تاریخ ایران


هدف:ذلت برای ایرانیان||صهیونیست های تبشیری تاریخ ایران

هدف:ذلت برای ایرانیان
صهیونیست های تبشیری تاریخ ایران

تصور کنید جمع فارغ التحصیلان و مرتبطین مدارس میسونری چه دستاوردی برای کشورهای غربی در ایران داشته است.

به گزارش دیده بان، در تاریخ معاصر کم نبوده است مواردی که میسیونرهای تبشیری در ایران به کمک منافع دول غربی آمده باشند یا نمایندگان سیاسی غربی که با فشار سیاسی سعی در تثبیت موقعیت هیئت‌های میسیونری کنند.

 

از موارد فشار خارجی برای تاسیس مدارس مسیحی غربی در ایران، تسلیم ناصر الدین شاه در برابر فشارهای خارجی در برابر ورود دختران مسلمان به مدارس مسیحی غربی در ایران بود. تا سال 1254 ش مدارس دخترانه خارجی به‌طور رسمی حق ثبت‌نام شاگردهای دختر را نداشتند، ولی به دلیل و درخواست «بنجامین» وزیر مختار وقت آمریکا، ناصرالدین شاه اجازه داد دختران مسلمان وارد مدارس تبشیری شوند! مدارسی که در آن دختران مسلمان سرودهای دینی مسیحی غیر مرتبط با آموزه‌های کلیساهای ایرانی را می‌آموختند و دست جمعی می‌خواندند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۷
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ق.ظ

گام به گام با تشکیلات میسیونری

گام به گام با تشکیلات میسیونری
بررسی روش‌های تبشیری مسیحیت صهیونیستی

از موفق‌ترین ابزارهای تبشیر مسیحی استفاده از ظرفیت کتب روانشناسی و موفقیت، قدرت جادویی کلام و تجسم خلاق و... و ترکیب آن با مضامین الهیات کاریزماتیک مسیحی بوده است.

موسسه راهبردی دیده بان، دامنه فعالیت سازمان‌های تبشیری در جذب تسهیلات مالی بین‌المللی، به‌واقع خیره‌کننده است. سازمان‌های چندملیتی مسیحیت تبشیری- صهیونیستی توانسته‌اند با بهره‌گیری از روش‌های مختلف، سرمایه مادی و گردش مالی خیره‌کننده‌ای را رقم بزنند. این بودجه کلان صرف برنامه‌های توسعه انسانی در راستای گسترش جنبش مسیحیت اونجلیکال-صهیونیستی می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۵
مسیحیت تبشیری
چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ق.ظ

گزارشی از سازمان رسانه‌ای TBN


گزارشی از سازمان رسانه‌ای TBN||سازمان‌های مسیحیت تبشیری را بهتر بشناسید

گزارشی از سازمان رسانه‌ای TBN
سازمان‌های مسیحیت تبشیری را بهتر بشناسید

تی.بی.ان تاکنون 35 شبکه تمام‌وقت ماهواره‌ای و 252 شبکه کابلی و IPTV در اختیار داشته که حدود 168 عدد از آن‌ها را تابه‌حال واگذار کرده است.

موسسه راهبردی دیده بان، سازمان بین‌المللی TBN، مجموعه‌ای گسترده از شبکه‌های تلویزیونی، کابلی و اینترنتی (IPTV) با رویکردی بسیار افراطی مسیحی - صهیونی است که با مشارکت «پل کراوچ»، «جن کراوچ»، «جیم بکر» و «تامی. اف.بکر» در سال 1973 تاسیس شد؛ اما در ادامه به جهت ایجاد اختلافات بین آن‌ها، بکر در سال 1975 این مجموعه را ترک کرد تا مرکز تبشیری مستقل خود را بنیان نهد. اکنون پل کراوچ و همسرش جن کراوچ مدیریت این سازمان را بر عهده دارند و پسرشان نیز مدیر بخش کارمندان این مجموعه عظیم است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۴
مسیحیت تبشیری
شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ب.ظ

کلیسا ها

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۲۱:۲۲
مسیحیت تبشیری
شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ب.ظ

مراسمات

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۹
مسیحیت تبشیری
شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۸ ب.ظ

مکان های شکنجه

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۸
مسیحیت تبشیری
شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۶ ب.ظ

تصاویر 1

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۶
مسیحیت تبشیری
شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۴ ب.ظ

تصویر

پاپ بندیکت شانزدهم ملاقات با نمایندگان یک سیرک در واتیکان

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۴
مسیحیت تبشیری
دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۶ ب.ظ

بشارت ظهور حضرت مهدی در کتاب انجیل یوحنا

بشارت ظهور حضرت مهدی در کتاب انجیل یوحنا

بر اساس بشارات فراوانی که در کتاب انجیل آمده است، حضرت مسیح ـ علیه السّلام ـ به دنبال قیام حضرت قائم ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ در «فلسطین» آشکار خواهد شد و به یاری آن حضرت خواهد شتافت، و پشت سر حضرتش نماز خواهد گزارد، تا یهودیان و مسیحیان و پیروان وی تکلیف خویش را بدانند و به اسلام بگروند و حامی حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ گردند. از این رو، در آخرین روزهای زندگی ـ و شاید در طول دوران حیات ـ به یاران و شاگردان خود توصیه‌ها و سفارش‌های اکیدی درباره‌ی بازگشت خود به زمین نموده و آنان را در انتظار گذارده و امر به بیداری و هوشیاری و آمادگی فرموده است که ما به جهت اثبات این مدّعا و بیداری مسلمانان قسمتی از آنها را در اینجا می‌آوریم.

اینک متن برخی از آن بشارات در انجیل یوحنا خواهیم آورد:

انجیل یوحنا باب 5 آیات 27 تا 29

«و بدو قدرت بخشیده است که داوری هم بکند؛ زیرا که پسر انسان است. و از این تعجب مکنید، زیرا ساعتی می‌آید که در آن جمیع کسانی که در قبول می‌باشند آواز او را خواهند شنید و بیرون خواهند آمد، ‌هر که اعمال نیکو کرد برای قیامت حیات، و هر که اعمال بد کرد به جهت قیامت داوری.»
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۴ ، ۲۱:۳۶
مسیحیت تبشیری
دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۵ ب.ظ

نام پیامبر (ص) در عهد عتیق - جدید

نام پیامبر (ص) در عهد عتیق - جدید

خوب می دانیم که کتاب یهودیان و مسیحیان مثل ما مسلمان نیست که ما قرآن را به زبان اصلی که نازل شده می خوانیم و ترجمه آن نیز کنار آن می باشد ولی کمتر کسی از یهودیان و مسیحیان از زبان اصلی این کتاب که عبری است آشنایی دارند و کتاب مقدس به طور جداگانه به زبان های دیگر ترجمه می شود و خواننده کتاب هر ترجمه ای که از این کتاب می شود را قبول می کند.
خداوند متعال در آیه 13 سوره مائده می فر مایند: یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ یعنی کلمات را از مواضع خود تحریف مى‏کنند
.
البته شیطنت به همین جا ختم نمی شود و اسمهایی را که به ضررشان باشد، ترجمه میکنند همانطور  که در مورد نام پیامبر (ص) قبلا نمونه هایی را ذکر کرده بودیم و بازهم چند نمونه را ذکر خواهیم کرد البته به همراه تلفظ لینک اینترنتی و یک ام پی تری از صدای خام خام های یهودی در هنگام تلاوت این آیات.

نمونه اول
سفر غزل غزلهای سلیمان باب 5 آیه 16

חִכֹּו֙ מַֽמְתַקִּ֔ים וְכֻלֹּ֖ו מַחֲמַדִּ֑ים זֶ֤ה דֹודִי֙ וְזֶ֣ה רֵעִ֔י בְּנֹ֖ות יְרוּשָׁלִָֽם

دهان او بسیار شیرین و تمام او مرغوبترین است. این است محبوب من و این است یار من‌ای دختران اورشلیم.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۴ ، ۲۱:۳۵
مسیحیت تبشیری
دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۴ ب.ظ

امامت در تورات

امامت در تورات

این که در کتب مقدس گذشته، بشارتهایی به پیامبر گرامی اسلام داده شده است، یکی از بحثهایی است که سابقه فراوانی دارد، و در چند سال اخیر با توجه به رشد گسترده اینترنت و در دسترس آمدن نصوص یهودی و مسیحی، بحثهای بیشتری را نیز بین مسلمانان و مسیحیان و یهودیان بر انگیخته است.

اما در مورد جایگاه امامت و به خصوص، ائمه دوازده گانه شیعه، در تورات و کتب مقدس دیگر، متاسفانه کمتر کار شده است.

در این مطلب قصد دارم به این بحث بپردازم و نتیجه آن را در معرض انتقاد دوستان مسلمان و مسیحی و یهودی قرار دهم.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۴ ، ۲۱:۳۴
مسیحیت تبشیری
دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۴ ب.ظ

وصایت در کتاب مقدس

وصایت در کتاب مقدس

در احادیث اسلامی، معمولا وقتی، سخن از وصایت امیرالمومنین، امام علی(ع) می گردد، این موضوع به عنوان سنتی در امتهای پیشین عنوان می شود.

در این مقاله قصد دارم به مستنداتی در کتاب مقدس که به سنت وصایت، در یهودیت و مسیحیت و توسط دو رسول الهی، موسی و عیسی، علیهم السلام، وجود داشته است، اشاره کنم.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۴ ، ۲۱:۳۴
مسیحیت تبشیری
دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ب.ظ

بدعتهای مسیحیت توسط پولس

بدعتهای مسیحیت توسط پولس

متاسفانه در مورد پولس و بدعتهای وی در میان مسلمانان کم کار شده است. در واقع اکثر بدعتهایی که در مسیحیت، پس از عروج مولی و مقتدای همه مسلمانان حضرت عیسی مسیح به وجود آمد، ناشی از وجود شخصی دانشمند و فیلسوف ولی متاسفانه بدعت گذار به نام پولس است. پولس عیسی مسیح را تنها خداوند می داند:
قرنطیان 8: 6
لکن ما را یک خداست یعنی پدر که همه چیز از اوست و ما برای او هستیم، و یک خداوند یعنی عیسی مسیح که همه چیز از اوست و ما از او هستیم. 

به خلاف آنکه عیسی مسیح خود را خداوند نمی داند:

مرقس 10: 18
17 چون به راه میرفت، شخصی دوان دوان آمده، پیش او زانو زده، سوال نمود که «ای استادنیکو چه کنم تا وارث حیات جاودانی شوم؟ 18 عیسی بدو گفت: «چرا مرا نیکو گفتی و حال آنکه کسی نیکو نیست جز خدا فقط؟ 
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۴ ، ۲۱:۳۲
مسیحیت تبشیری