مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها
جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ق.ظ

نشست کتاب خوان ادیان توحیدی برگزار شد


در مراسم «نشست کتاب‌خوان»، پیروان ادیان توحیدی به معرفی کتاب‌های خود پرداختند.

به گزارش مفام، شامگاه دوشنبه دهم اسفندماه اسفند در «نشست کتا‌ب‌خوان»‌ ویژه پیروان ادیان توحیدی که در هتل انقلاب و با همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد‌، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ سخنان خود را با نام خداوند مهر و دانایی آغاز کرد و گفت: تا تمدن بشری باقی است این دو واژه می‌ماند و مقدس است. صالحی سپس به معرفی کتاب «مسیح در شب قدر» که روایت 30 دیدار مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدای مسیحی است‌، پرداخت و در توضیحی گفت: این کتاب از این جهت خاص است که در طول 30 سال به سر زدن‌های هرساله ایشان به خانواده شهدا اشاره دارد.

 


معاون فرهنگی ارشاد با قابل توجه خواندن این کتاب اظهار کرد: خاص بودن این کتاب به خاطر این نیست که ایشان یک رهبر سیاسی هستند، بلکه به این خاطر خاص است که اتفاقی است که در تاریخ ایران‌زمین و در طول تاریخ کمتر افتاده است. این کتاب دوربین کاشته‌ای است که سه ضلع را نشان می‌دهد؛ ضلع اول گفته‌های ایشان در دیدارشان با خانواده‌های شهدای مسیحی است که در این بخش خاطرات بسیار قابل توجهی بیان می‌کنند.


صالحی افزود: نوع نگاه ایشان به مذاهب مختلف نشان می‌دهد که نگاه‌شان به ادیان معامله‌گرانه نیست بلکه ادیان را بخشی از دین خود ما می‌دانند. ضلع دیگر نگاهی است که به شهدای مسیحی ارامنه و آشوری دارند که دقیقا همان نگاهی است که به شهدای مسلمان دارند و ضلع دیگر، خانواده این شهدا است که دوربین کتاب وقتی به سراغ آن‌ها می رود‌، در آن‌جا هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.


معاون فرهنگی وزارت ارشاد اظهار کرد: این کتاب به عنوان یک اثر نشان‌دهنده هم‌زیستی دیرین ادیان مختلف در ایران و اثری ماندنی است.همچنین اردشیر خورشیدیان فرنشین انجمن موبدان تهران به معرفی کتاب «بن‌پایه‌های شناخت» پرداخت و گفت: کتاب بزرگ‌ترین گوهری است که انسان‌ها را از گمراهی نجات می‌دهد. اما متاسفانه امروز غرب‌زدگی و تهاجم فرهنگی جوانان را از هویت و فرهنگ اصیل ایرانی دور کرده است. بر همین مبنا من این کتاب را نوشته‌ام او بیان کرد: من بر این عقیده هستم که برای رهایی از تهاجم فرهنگی باید ابتدا خود را بشناسیم. اما چون خود،‌ ضعف‌ها، قدرت‌ها‌ و طبیعت خود را نمی‌شناسیم به همین خاطر به بزرگ‌ترین خرافات یعنی تعصب روی می‌آوریم.


خورشیدیان گفت: امروز دنیای خرد بسیار پیشرفت کرده است ولی در بخش وجدانیات یا دین که منظور همه ادیان بوده پیشرفت نکرده است؛ به همین خاطر من به این نتیجه رسیدم که باید 100 گونه تماشا کردن را به مردم آموخت تا هر موضوعی را از زوایای مختلف ببینند.

 

در این نشست تعداد دیگری از اهل قلم ادیان مختلف حضور داشتند که به معرفی آثار خود پرداختند و همچنین برنامه جنبی دیگری از جمله شاهنامه خوانی به سرپرستی موبدیار پریا ماوندی و همراهی گروه کر سازمان فروهر برگزار شد.

 

1-ketabk

منبع: برساد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی