مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها
شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ب.ظ

آزموده شدن حضرت مسیح توسط شیطان

یکی از امور عجیب در انجیل، آزموده شدن حضرت عیسی توسط ابلیس است. اینکه کسی که از نگاه اکثریت جهان مسیحیت، خودش خداست، چرا باید توسط ابلیس که قاعدتاً مخلوق اوست، سنجیده شود، بر ما روشن نیست. اینکه چرا مسیح به ابلیس چنین اجازه ای می دهد، نیز بر ما روشن نیست. البته حضرت مسیح هر چند تحت سنجش شیطان است، ولی به اکثر درخواستهای او توجه ننموده و با جوابهای سربالایی مسئله را تمام می کند؛ ماجرا به روایت انجیل متی چنین است:

 

آنگاه وسوسه‌گر نزدش آمد و گفت: «اگر پسر خدایی، به این سنگها بگو نان شوند!» عیسی در پاسخ گفت: «نوشته شده است که: «‌”انسان تنها به نان زنده نیست، بلکه به هر کلامی که از دهان خدا صادر شود.“» سپس ابلیس او را به شهر مقدّس برد و بر فراز معبد قرار داد۶و گفت: «اگر پسر خدایی، خود را به زیر افکن، زیرا نوشته شده است: «‌”دربارۀ تو به فرشتگان خود فرمان خواهد داد و آنها تو را بر دستهایشان خواهند گرفت،مبادا پایت به سنگی برخورَد.“» عیسی به او پاسخ داد: «این نیز نوشته شده که، «‌”خداوند خدای خود را میازما.“» دیگربار ابلیس او را بر فراز کوهی بس بلند برد و همۀ حکومتهای جهان را با تمام شکوه و جلالشان به او نشان داد۹و گفت: «اگر در برابرم به خاک افتی و پرستشم کنی، اینهمه را به تو خواهم بخشید.»۱۰عیسی به او گفت: «دور شو ای شیطان! زیرا نوشته شده است: «‌”خداوند، خدای خود را بپرست و تنها او را خدمت کن.“»

 

(انجیل متی، باب 4، آیات 3 تا 10؛ ترجمۀ هزارۀ نو)

 

  باری در گزاراشهای اناجیل هم اختلافاتی در این ماجرا وجود دارد:

  به گزارش مرقس1: 14-12 چهل روز در بیابان بود و شیطان وسوسه اش می کرد...و فرشتگان خدمتش می کردند، ولی به گزارش متی11:4، بعد از چهل روز که ابلیس او را رها کرد، فرشتگان به خدمتش شتافتند. در گزارش لوقا، در باب 4، به همین ماجرا اشاره شده است ولی فقط به ابلیس اشاره شده و از خدمت فرشتگان سخنی به میان نیمده است. لازم به ذکر است که انجیل یوحنا، به کل به این ماجرا اشاره ای ندارد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۶
مسیحیت تبشیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی