مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها
جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱ ق.ظ

شِیلُو آن پیامبر موعود

به نام خدا

 

هنگامیکه حضرت یعقوب در شُرف مرگ بود، برای یهودا اینچنین پیش گویی کرد که نبوت و قانونگذاری در نسل او خواهد بود و حتی آن مرد الاغ سوار [که کنایه از مسیح است] نیز از نسل او پدید می آید، و در نسل او همچنان باقیست تا اینکه «شِیلو» بیاید ؛ و با آمدن «شِیلو» این نبوت و قانونگذاری از یهودا به او منتقل می شود!

 

تورات معروف لنینگراد 1008 میلادی

Hebrew OT: Westminster Leningrad Codex:

לֹֽא־יָס֥וּר שֵׁ֙בֶט֙ מִֽיהוּדָ֔ה וּמְחֹקֵ֖ק מִבֵּ֣ין רַגְלָ֑יו עַ֚ד כִּֽי־יָבֹ֣א שִׁילֹה כ (שִׁילֹ֔ו ק) וְלֹ֖ו יִקְּהַ֥ת עַמִּֽים

عصا(نبوت) از یهودا دور نخواهد شد، و نه‌ قانونگذاری(کتاب) از میان‌ پاهای‌ او، تا شِیلُو (کسی که ستایش برای اوست) بیاید، و فرمان‌برداری ِ‌ امتها از آن او خواهد بود.

(پیدایش ۴۹ : ۱۰)

 

کتاب مقدس های کنونی :

عصا از یهودا دور نخواهد شد، و نه‌ فرمان‌فرمایی از میان‌ پاهای‌ او، تا شیلوه بیاید، و فرمان‌برداری ِ‌ امتها از آن او خواهد بود.

(پیدایش ۴۹ : ۱۰)

 

البته در ترجمه های کتاب مقدس های کنونی از کلمه شی لوه استفاده می شود و به (کسی که این به او تعلق دارد) معنی می شود ولی می بینیم که در ترجمه پنج کتاب موسی اِوِرِت فاکس که خودش هم عبرانی است نه مسیحی ، شِی لُو Shai lo یا شِی لُه به معنای (کسی که حمد به او تعلق دارد - کسی که خصال پسندیده به او تعلق دارد) آمده است. حتی گاهی کلمه شِلو راهم آورده اند که معنی آن (کسی که متعلق به اوست) می باشد. هدف از تمامی اینها اجنتاب از آوردن معنای اصلی بوده است!

توجه : «ה - ه» و «ו - و» آخر خوانده نمی شود بلکه به صورت «اُ» تلفظ می شود!

 

اینجا مستقیماً به نام محمد (ص) اشاره شده است.

محمد: [م ُ ح َم ْ م َ] (ع ص) ستوده (نصاب). به غایت ستوده . ستایش شده . || آنکه خصال پسندیده ٔ وی بسیار است (از اقرب الموارد).

احمد: [اَ مَ] (ع ن تف) احسن . بغایت ستوده . ستوده تر. حمید تر. مستدعی بسیار حمد.

 

در این آیه آمده که قانون و شریعت [מְחֹקֵק مِحُقِق به معنای قانون گذاری آمده است] و فرمانروایی [שֵׁבֶט شِبِط عصا ، سمبل فرمانداری و رهبری است] که در دستان یهوداست [جلعاد از آن من است و منسی از آن من. و افرایم خود سر من. و یهودا عصای سلطنت من. (زبور 108: 8)] ، از دستان یهودا خارج نمی شود تا زمانیکه شِیلُو بیاید. و نکته اساسی در همین جاست که تنها سبط باقی مانده از بنی اسرائیل از هشت قرن قبل از میلاد به بعد تنها سبط یهوداست که به همین دلیل به بنی اسرائیل یهودی یعنی منتسب به همان یهودا گفته می شود!

ای خاندان یعقوب که به نام اسرائیل مسمی هستید و از آب (نسل) یهودا صادرشده‌اید، و به اسم یهوه قسم می‌خورید و خدای اسرائیل را ذکر می‌نمایید، اما نه به صداقت و راستی، این را بشنوید.

(اشعیاء 48: 1)

در مزمور 110 به این امر اشاره شده که برای آن سَرور ، عصای حکم و نبوت از صهیون خواهد آمد؛ و به عبارتی : عصای حکم و نبوت و رهبری ای که نزد انبیاء بنی اسرائیل بود ، به آن سَرور منتقل می شود ، از یهودا خارج می شود و به او داده می شود و او کاهنی ابدیست و تا ابد شریعت و رسالتش خواهد ماند و دیگر منسوخ نمی شود!!:

مزمور داود یهوه به سَروَر من گفت: «به ‌دست راست من بنشین تا دشمنانت را پای انداز تو سازم.» 2 خداوند عصای قوت تو را از صهیون خواهد فرستاد. در میان دشمنان خود حکمرانی کن. 3 هنگامی که به قدرت برسی، قوم تو در لباس تقوی و پرهیزکاری، به حضورت خواهند آمد، و نیروی تو همچون شبنم صبحگاهی هر روز تازه ‌تر خواهد شد. 4 خداوند قسم خورده است و پشیمان نخواهد شد که «تو کاهن هستی تا ابدالاباد، به رتبه ملکیصدق.» 5 آن سَروَر که به ‌دست راست توست؛ در روز غضب خود پادشاهان را شکست خواهد داد. 6 در میان امتها داوری خواهد کرد. از لاشه ها پر خواهد ساخت و سر آنها را در زمین وسیع خواهد کوبید. 7 از نهر سر راه خواهد نوشید. بنابراین سر خود را بر‌خواهد افراشت.

(زبور 110: 1 – 7)

 

توجه داشته باشید که او داور میان تمامی امت ها خواهد بود ؛ نه فقط بنی اسرائیل!! در حالیکه مسیح نیز همانطور که گفته است خود را فرستاده شده صرفاً و تنها برای بنی اسرائیل می داند و البته کتاب مقدس هم این گفته او را تایید می کند!!

و این هم بشارت به آمدن آن مسیح بیت لحمی که از یهوداست و بنده خداوند است؛ و با این اشارۀ بسیار مهم که شِیلُو که فرمان ‌برداریِ‌ همه امتها از آن اوست ، نمی تواند این مسیح بیت لحمی باشد ، چونکه به کنایه می گوید : او بر قوم اسرائیل ، حکمرانی خواهد نمود و همچنین می گوید : با عصا بر رخسار داور اسرائیل خواهند زد:

 

حکمران از بیت لحم ای دختر افواج، الان در فوجها جمع خواهی شد! ایشان به ضد ما سنگرها بسته‌اند. با عصا بر رخسار داور اسرائیل خواهند زد. 2 و تو ‌ای بیت لحم افراته اگر ‌چه در شهرهای یهودا کوچک هستی، از تو برای من کسی بیرون خواهد آمد که بر قوم من اسرائیل حکمرانی خواهد نمود و نسل او از قدیم وجود داشته است. 3 بنابراین ایشان را تا زمانی که زن حامله بزاید تسلیم خواهد نمود و بقیه برادرانش با بنی‌ اسرائیل باز خواهند گشت 4 و خواهد ایستاد و در قدرت الهی ، در کبریایی نام خداوند خدایش خواهد چرانید (هدایت می کند) و با آرامش ساکن خواهند شد زیرا اینک تا اکناف زمین بزرگ خواهد گردید.

(میکا 5: 1 – 4)

 

و مسیح در اینجا می گوید:

عیسی در جواب گفت: «من فقط برای گوسفندان گمشدهٔ قوم اسرائیل فرستاده شده‌ام.»

(انجیل متی باب ۱۵: 24)

 

آیا در اینجا و روشنی و وضوح نمی گوید که او تنها پیامبری فرستاده شده برای بنی اسرائیل است!؟

پس شیلو نمی تواند از بنی اسرائیل باشد، یا مسیح (ع) که از بنی اسرائیل و یهودا بوده نیز نمی تواند باشد!!! او کسی غیر از بنی اسرائیلیان است!!!

که یاد آور این پیشگویی است :

نبی‌ای را برای ایشان از میان برادران ایشان مثل تو مبعوث خواهم کرد، و کلام خود را به دهانش خواهم گذاشت و هر‌آنچه به او امر فرمایم به ایشان خواهد گفت.

( تثنیه 18: 18)

و در جای دیگر در تکمیل پیشگویی ها و اینکه آن نبی از بنی اسرائیلیان نیست آمده :

וְלֹֽא־קָ֨ם נָבִ֥יא עֹ֛וד בְּיִשְׂרָאֵ֖ל כְּמֹשֶׁ֑ה אֲשֶׁר֙ יְדָעֹ֣ו יְהוָ֔ה פָּנִ֖ים אֶל־פָּנִֽים׃

ولاقم نبیا عود بیشرال کمشه اشر یدعو یهوه فنیم الفنیم.

بر نخیزد پیامبر دیگری در اسرائیل مانند موسی، آنچنان پیامبری که تکلم می کند رو برو با خدا.

(تثنیه 34: 10)

و یقیناً این برادران بنی اسرائیل ، بنی عیسو نیستند چونکه عیسو بنا برگفته خود تورات برکت نگرفت:

عیسو چون سخنان پدر خود را شنید، نعره‌ای عظیم و بی‌نهایت تلخ برآورده، به پدر خود گفت: «ای پدرم، به من، به من نیز برکت بده!» 35 گفت: «برادرت به حیله آمد، و برکت تو را گرفت

(پیدایش 17: 34- 35)

و در عین حال می دانیم که بنا بر خواست خداوند از بنی عیسو اثری باقی نماد چنانکه در عهد عتیق کتاب عوبدیا آمده :

و خاندان یعقوب آتش و خاندان یوسف شعله و خاندان عیسو کاه خواهند بود و در میان ایشان مشتعل شده، ایشان را خواهد سوزانید و برای خاندان عیسو بازمانده ای نخواهد ماند زیرا خداوند فرموده است.

(عوبدیا 1: 18)

و از بنی عیسو دیگر در عصر حاضر هم بازمانده ای نیست و البته که کسی را هم سراغ نداریم که از بنی عیسو به نبوت رسیده باشد!

 

روحانیون یهودی در قرن اول میلادی از یحیی این پرسش های سه گانه را کرده اند:

این است شهادت یحیی وقتی یهودیان اورشلیم، کاهنان و لاویان را پیش او فرستادند تا بپرسند که او کیست. او از جواب دادن خودداری نکرد، بلکه به طور واضح اعتراف نموده گفت: «من مسیح نیستم.» آنها از او پرسیدند «پس آیا تو الیا هستی؟» پاسخ داد: «خیر.» آنها پرسیدند: «آیا تو آن نبی هستی؟» پاسخ داد: «خیر.»

(انجیل یوحنا 1: 19 – 21)

 

آیا تو مسیح هستی؟ من مسیح نیستم!!

آیا تو الیا هستی؟ خیر الیا نیستم!!

آیا تو آن نبی هستی؟ خیر آن نبی نیستم!!

و در ادامه باز هم همین مورد تکرار می شود:

از او پرسیدند: «اگر تو نه مسیح هستی و نه الیا و نه آن نبی، پس چرا تعمید می‌دهی؟»

(انجیل یوحنا 1: 25)

 

یحیایی که آخرین پیامبر بنی اسرائیل قبل از مسیح است! در حالیکه تمامی انبیاء بنی اسرائیل که قرار بود بیایدند آمده اند و رفته اند! ولی هنوز آن نبی موعود نیامده است!!!

و در حالیکه مسیح هم همزمان با یحیی آمده بود و نبوت در بنی اسرائیل را تمام کرد ولی آن نبی هنوز نیامده بود!!!

 

پس این برادران بنی اسرائیل چه کسانی می توانند باشند به غیر ازهمان بنی اسماعیل که برکت یافته و در موردش پیشگویی شده :

و اما در خصوص اسماعیل، تو را اجابت فرمودم. اینک او را برکت داده، بارور گردانم، و او را بسیار کثیر گردانم. دوازده امیر از وی پدید آیند، و امتی عظیم از وی بوجود آورم.

(پیدایش 17: 20)

پس آن نبی تنها می تواند از بنی اسماعیل باشد و این آیه هم نشان دهنده این نکته است و همچنین یاد آور دوازده امام بزرگوار جانشین پیامبر می باشد.

یک نکته:

کلمه (אֲדֹנָ֥י : (’ăḏōnāy در فقره 1 و 5 از مزمور 110 به معانی زیر به کار می رود:

    1. سَرور من
    2. ارباب من
    3. خداوند من
    4. صاحب من
    5. مالک من
    6. آقای من

چنانکه می بینیم در ترجمه فارسی شریف Far TV ، فقره نخست اینچنین ترجمه شده : « خداوند به سَروَر من میگوید....»

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۲
مسیحیت تبشیری

پیامبر موعود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی