مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها
جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸ ق.ظ

مسیح پیامبر جهانی یا پیامبر بنی اسرائیل

 

یکی از عناوینی که وعده  داده بودم در این جا مطرح کنم بحث حوزه مامورتی مسیح و  شاگردان وی است

به عبارتی دیگر آیا مسیح فقط برای بنی اسرائیل آمده بود و یا برای همه بشریت

 

شاید در ابتدا هر کسی بگوید خیر مسیح برای همه بشریت آمده بود و نه برای یک قوم کوچک

ولی بهتر است قضاوت در این باره را به خود کتاب مقدس واگذار کنیم

در کتاب مقدس میخوانیم :

 

در انجیل متی باب دوم آیات یکم تا هفتم می‏گوید:

و چون عیسی در ایام هیرودیس پادشاه در بیت لحم یهودیه تولد یافت ناگاه مجوسی چند از مشرق به اورشلیم آمده گفتند کجاست آن مولود که پادشاه یهود است زیرا که ستاره او را در مشرق دیده‏ایم و برای پرستش او آمده‏ایم اما هیرودیس پادشاه چون این را شنید مضطرب شد و تمام اورشلیم با وی، پس همه رؤسای کهنه و کاتبان قوم را جمع کرده از ایشان پرسید که مسیح کجا باید متولد شود؟ بدو گفتند در بیت لحم یهودیه; زیرا که از نبی چنین مکتوب است و تو ای بیت لحم در زمین یهودا از سایر سرداران یهودا هرگز کوچکتر نیستی زیرا که از تو پیشوایی به ظهور خواهد آمد که قوم من اسرائیل را رعایت‏خواهد نمود.

.

در همان انجیل باب 15 آیات 21تا 27 می‏گوید:

پس عیسی از آنجا بیرون شده به دیار صور و صیدون رفت ناگاه زن کنعانیه (غیر اسرائیلی) از آن حدود بیرون آمده فریاد کنان وی را گفت: خداوندا پسر داودا بر من رحم کن، زیرا دختر من سخت دیوانه است لیکن هیچ جوابش نداد تا شاگردان او پیش آمده خواهش نمودند که او را مرخص فرمای زیرا در عقب ما شورش می‏کند او در جواب گفت فرستاده نشده‏ام مگر به جهت گوسفندان گم شده خاندان اسرائیل.

 

در این عبارت حضرت عیسی علیه السلام صریحا رسالت‏خویش را به جهت گوسفندان گم شده خاندان اسرائیل می‏داند وحتی از شفا دادن به غیر بنی اسرائیل ابتدا امتناع می‏کند.

انجیل متی در باب 27 آیه 11 می‏گوید:

«...اما عیسی در حضور والی ایستاده بود پس والی از او پرسیده گفت آیا تو پادشاه یهود هستی. عیسی بدو گفت تو می‏گویی‏».

آن گونه که واضح است منظور از «پادشاه‏» در سلطنت ظاهری نبود چون که عیسی چنین موقعیتی نداشت پس مراد پیامبری یهود بود; زیرا که انبیای بنی اسرائیل، امرا و پادشاهان آنان نیز بودند.

در انجیل لوقا آیه 31 تا 32 از باب اول می‏گوید:

فرشته بدو گفت ای مریم ترسان مباش زیرا که نزد خدا نعمت‏یافته و اینک حامله شده پسری خواهی زایید و او را عیسی خواهی نامید او بزرگ خواهد بود و به پسر حضرت اعلی مسمی شود و خداوند تخت پدرش داود را بدو عطا خواهد فرمود× و او بر خاندان یعقوب تا به ابد پادشاهی خواهد کرد و سلطنت او را نهایت نخواهد بود.

 

در این فرازها نیز پادشاهی عیسی بر بنی اسرائیل ذکر شده است.

در انجیل یوحنا باب 19 آیه یکم تا سوم می‏گوید:

پس پیلاطس عیسی را گرفته تازیانه زد و لشکریان تاجی از خار بافته بر سرش گذاردند و جامه ارغوانی بدو پوشانیدند و می‏گفتند سلام ای پادشاه یهود و طبانچه بدو می‏زدند.

 

از آیات فوق نشان میدهد حوزه ماموریتی مسیح فقط قوم بنی اسرائیل بوده نه بیشتر  و حتی در یک مورد خاص زنی از غیر یهود تقاضایی از مسیح میکند مسیح استفنکاف میکند و میگوید من فقط برای گوسفندان گم شده بنی اسرائیل آمدم نه بیشتر ,

و در قران نیز به این مساله اشاره شده و از آیه صوره صف مییابیم که

 «و اذ قال عیسی ابن مریم یا بنی اسرائیل انی رسول الله الیکم مصدقا لما بین یدی من التوراة و مبشرا...» (صف/6).

هنگامی که عیسی پسر مریم گفت ای بنی اسرائیل من رسول خدا برای شما هستم

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۲
مسیحیت تبشیری

بنی اسرائیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی