مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها
چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ب.ظ

منحرف بودن کتاب مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم

 

این دوست مسیحی ما میگوید :

 

قرآن دلیل نزول خود را منحرف بودن کتاب مقدس نمیداند:

 

«و این خجسته کتابى است که ما آن را نازل کردیم؛ پس از آن پیروى کنید؛ و پرهیزگارى نمایید؛ باشد که مورد رحمت قرار گیرید.
تا مبادا بگویید: کتاب [آسمانى] تنها بر دو طایفه پیش از ما نازل شده؛ و ما با دانش و آموخته آنان ناآشنا بودیم.» سوره انعام آیه 155 و 156

 

ما در جواب عرض میکنیم :

 اولا : نهایت استفاده ای که شما از آیه میتوانید داشته باشید اینست که در شریعت یهود و نصارا کتابهای تورات وانجیل نازل شده است که ما هم  این مطلب را قبول داریم و هیچ اختلافی در این مورد نیست . فقط ما با هزار و یک دلیل  ( که قسمت کوچکی را در وبلاگ نقد و بررسی مسیحیت آوردیم )  میگوئییم : کتابهای اصلی شما تحریف شده و دیگر قابل اعتناء نیست . فقط همین !!! .

 

ثانیا این آیه برای آن عده افرادی استکه دنبال بهانه میگردند و میخواهند به یک طریقی از دستورات شریعت مقدس اسلام سر پیچی کنند ( بمانند شما مسیحیان امروزی ) . اگر شما در آیات قبل و بعد  خوب دقت کنید در میابید که آیات ،  یک یک ِ راههای فرار از دستورات شریعت اسلام را مطرح کرده و جواب میدهد . در این آیه یکی از بهانه های بهانه گران مطرح شده که میگفتند : برای دیگر ادیان کتاب آمده ولی برای ما چه ؟؟؟ خداوند در این آیه میفرماید : ما برای شما کتابی خجسته نازل کردیم که از آن پیروی کنید و ( بهانه نگیرید ) نگوئیید : کتاب آسمانی تنها بر دو طایفه نازل شده است و ما با دانش و آموخته آن کتب آشنا نبودیم .

 

نکته ظریف !!! خوب دقت کنید ........ در آخر آیه خداوند از زبان این عده افراد بهانه آنها برای فرار از دستورات شریعت اسلام  را مطرح فرموده و میفرماید : ما با دانش و آموخته آن کتب ( یعنی تورات و انجیل ) آشنا نبودیم !!!

 

سوال : به چه دلیل این عده افراد نتوانستند با تورات و انجیل  آشنا شوند ؟؟؟ 

 

جواب :  در اینجا دو حالت متصور است

 یکی اینکه بگوئییم : اصلا تورات و انجیل در دسترس آنها نبود !!! >>>  که این واقعا غیر معقول است .

 یکی اینکه بگوئییم :  تورات و انجیل بود اما مورد تحریف واقع شده بود و غیر قابل اعتناء شده بود  >>> وقتی دلیل اول معقول نبود این دلیل متعین میشود .

 

بنا بر این ؛ از آیه میتوان این نکته را برداشت کرد که در زمان پیغمبر اکرم تورات و انجیل تحریف شده بودند همچنانکه در آخر ایه خداوند از زبان عده ای از افراد در آنزمان خبر میدهد .

 

امیدواریم دوستان مسیحی بهانه نیاورند که : در آنزمان تورات و انجیل بود ولی آنها چون دنبال بهانه بودند نیمخواستند تن به عمل به دستورات آنها بدهند . در جواب عرض میکنیم : این دلیل معقول نیست چرا که اگر دقت کنید خداوند در آیه این علت ( علت عدم دسترسی به تورات و انجیل )  را مورد قبول قرار داده است لهذا بعدش میفرماید : ما قرآن را برای شما بدل از آن دو کتاب نازل کردیم . بنا بر این در خود آیه تصریحا میفرماید :  در آنزمان تورات و انجیل نبودند ( که ثابت کردیم ، نبودن ِ انجیل به معنای تحریف آن است ) 

 

خلاصه : بر خلاف آنچه که این دوست مسیحی میگفت ، ثابت کردیم که آیه در صدد آنستکه بگوید : یکی از علتهای نزول قرآن تحریف تورات و انجیل است .  

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۷
مسیحیت تبشیری

منحرف بودن کتاب مقدس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی