مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها

آیه ای که تبریک میلاد حضرت مسیح(ع)را جایز می داند

به گزارش «شیعه نیوز»، تبریک گفتن مناسبت‌های دینی به هموطنان خود، روحیه دوستی، همبستگی، محبت و انسجام را در جامعه تقویت می‌کند.

،«شوقی علام» مفتی اعظم مصر، آیه ۸۲ سوره «مائده» را مصداق محبت و دوستی موجود میان مسلمانان و مسیحیان دانست و گفت: تبریک میلاد حضرت مسیح(علیه السلام) به برادران مسیحی اقدامی نیکو و پسندیده و مورد تأیید دین اسلام است.

پایگاه خبری «الیوم السابع» در این باره نوشت: مفتی اعظم مصر در این باره گفت: خداوند متعال در آیه 82 سوره مائده «وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لاَ یَسْتَکْبِرُونَ»( قطعا کسانى را که گفتند ما نصرانى هستیم نزدیک‌ترین مردم در دوستى با مؤمنان خواهى یافت، زیرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانانى‏‌اند که تکبر نمى‏‌ورزند) ما را نسبت به این موضوع آگاه ساخته که محبت و دوستی در اصل میان مسلمانان و برادران مسیحی وجود دارد.

وی افزود: تبریک گفتن مناسبت‌های دینی به هموطنان خود، روحیه دوستی، همبستگی، محبت و انسجام را در جامعه تقویت می‌کند.

شوقی علام در ادامه با تبریک میلاد حضرت مسیح(علیه السلام) به مسیحیان کاتولیک، پروتستان، قبطی و انگلیکی در مصر و خارج از این کشور، از خداوند متعال خواست که این اعیاد و مناسبت‌های دینی فرصتی را برای دوستی و همبستگی بیشتر میان مسلمانان و مسیحیان فراهم کند.

عالیترین مرجع علمی و مذهبی اهل تسنن در ادامه اظهار داشت: تبریک گفتن سالروز میلاد حضرت مسیح(علیه السلام) به برادران مسیحی اقدامی پسندیده و نیکو است که دین مبین اسلام به آن تشویق می‌کند، زیرا میلاد حضرت مسیح(علیه السلام)، ولادت خیر، صلح و محبت است.

گفتنی است که وهابیون که خود را منتسب به اهل سنت می دانند هر گونه تبریک و جشن گرفتن در مورد حضرت عیسی مسیح(سلام الله علیه) و حتی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را بدعت و حرام می دانند!

انتهای پیام/ 852

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی