مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها
سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱ ب.ظ

اولین کتاب تبلیغ مسیحیت در ایران

به گزارش موعود به نقل از خبرآنلاین، قرارداد 1907 (در تاریخ 31 اوت 1907میلادی مصادف با 9 شهریور 1286هجری شمسی)، در سن‌پطرزبورگ پایتخت روسیه بین دولت‌های روس و انگلیس در مورد تقسیم ایران به امضا رسید.به موجب این قرارداد ایران به سه منطقه تقسیم شد. قسمت شمال تحت نفوذ روسیه، قسمت جنوب تحت نفوذ بریتانیا و یک منطقه هم بی‎طرف. انعقاد قرارداد 1907 خدشه‏‌ای جبران‏‌ناپذیر بر استقلال ایران وارد آورد و زمینه‏‌ساز توافقاتی شد که در سال‌های بعد میان انگلستان و روسیه صورت گرفت.

دکتر رسول جعفریان، استاد تاریخ اسلام درباره هدف از نشر این کتاب و وضعیت انتشار کتاب در دوران مشروطه را که با عنوان «نسیه داده می شود حتی به جنابعالی! (نشانه ها ۲)»در خبرآنلاین منتشر کرده است و به چند نکتهدر این باره اشاره می کند:

زمانی که در ایران انقلاب مشروطه شد فضای بسته کشور گشوده شده و راه برای انتشار بسیاری از نشریات و مطبوعات و کتب باز شد.

البته افراد مطلع بر این باورند که انتشار کتاب پیش از مشروطه در ایران بسیار جدی و شگفت بوده است. بعدها در دوره پانزده ساله مشروطه نیز چنین. اما در دوره رضاشاه به مقدار زیادی افت داشتیم.

در وسط عرصات مشروطه و مطبوعه بازی مسیحیان نیز به فکر انتشار کتاب افتادند. آن هم نه فقط برای جوانان و بالاتر که برای اطفال.

کتابچه ای 34 صفحه ای با عنوان سوال و جواب دینیه از برای اطفال جوان! منتشر شده با این توضیح «که از زبان انگلیسی بزبان فارسی ترجمه شده» و بعد هم افزوده شده «طهران صورت انطباع پذیرفت میلادی 1907». در صفحه پایانی هم آمده که کار آن در یک چاپخانه ایرانی آن هم با حسن مراقبت صاحب آن به زیور طبع آراسته شده است : «بحسن مراقبت جناب آقا میرزا آقای صحاف این کتاب سوال و جواب دینیه از برای اطفال جوان صورت انطباع پذیرفت بتاریخ دوازدهم شوال سنه 1325 مطابق 19 نومبر سنه 1907 میلادی».

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی