مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها
دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹ ب.ظ

مسیحیت تبشیری یک نوع استعمار نوین است

مسیحیت تبشیری یک نوع استعمار نوین است

برنامه «شعبده شوم» با موضوع بررسی«مسیحیت تبشیری» با حضور بهداد نیلوفری متخصص فرقه ها و مکاتب نوظهور و سمیه طالبی دارستانی پژوهشگر ادیان و مدرس دانشگاه از آنتن رادیو گفت وگو پخش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این برنامه بهداد نیلوفری، با اشاره به تفاوتهای مسیحیت سنتی و مسیحیت تبشیری گفت: در مسیحیت تبشیری برای جذب مخاطب به موضوعاتی همچون تنوع طلبی، احساسات و هیجان طلبی توجه می‌شود و ما در جلسات این گونه فرقه ها، شاهد برگزاری جلسات همراه با رقص و آواز هستیم.

این پژوهشگر فرقه ها و مکاتب نوظهور با بیان اینکه در مسیحیت سنتی هیچ گونه مجسمه ای از حضرت مریم مشاهده نمی شود که بدون حجاب باشد ولی در مسیحیت تبشیری شاهد این موضوع هستیم، افزود: این نوع مسیحیت در واقع یک دیانت نیست بلکه سیاست است و به عنوان یک ابزار از آن استفاده می‌شود.

مسیحیت تبشیری یک نوع استعمار نوین است

 وی با اعتقاد بر اینکه مسیحیت تبشیری یک نوع استعمار نوین است چرا که ذهن و مغز افراد را اشغال می‌کند و آن‌ها تبدیل به عامل قدرت خود می‌کند، ادامه داد:  در بحث نفوذ که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند باید به موضوع فرقه ها نیز توجه کرد. دشمن از طریق فرقه سازی تلاش می‌کند که در جامعه ایران نفوذ کند.

نیلوفری در ادامه با اشاره به اینکه در سده قبل هدف مسیحیت تبشیری آفریقا بود، خاطر نشان کرد: وقتی این مسیحیان وارد آفریقا شدند کل تعداد مسیحیان در این قاره  پنج میلیون نفر بود ولی در طی یک سده این جمعیت به ۲۰۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرد و آن‌ها توانستند ۱۹۵ میلیون نفر جدید را جذب خود کنند.

در سده اخیر تمرکز مسیحیت تبشیری بر روی قاره آسیا است

این پژوهشگر با بیان اینکه در سده اخیر تمرکز مسیحیت تبشیری  بر روی قاره آسیا است، گفت: آن‌ها قبل از انقلاب می خواستند ایران را پایگاه خود کنند ولی با توجه به پیروزی انقلاب در این مسیر موفق نشدند و اکنون مرکز فعالیت خود را کشورهای آسیای دور مثل کره جنوبی، مالزی، اندونزی و ... قرار داده اند. مثلا کشور کره ی جنوبی که یک کشور بودایی است با توجه به فعالیت گسترده مسیحیان تبشیری در حال تبدیل شدن به یک کشور مسیحی است و یا در کشور اندونزی که یک کشور اسلامی است بیش از ۱۵ هزار کشیش تبشیری مشغول به فعالیت هستند.

نیلوفری با اشاره به ابزارهای تبلیغاتی مسیحیان تبشیری اظهار کرد : یکی از ابزارهای مهمی که آن‌ها در این مسیر از آن بهره می برند نشر کتاب، مجلات و همچنین استفاده از فضای مجازی است. از دیگر سو آن‌ها برای موجه جلوه دادن خود از تعالیم ائمه نیز بهره می برند و دربیان اندیشه های خود از این تعالیم سوء استفاده می‌کنند.

وی با بیان  به اینکه فرقه های نوظهور از جمله مسیحیت تبشیری از ابزارهایی چون رسانه  و  پول برخوردارند، ادامه داد: از دیگر سو همانطور که گفتم آن‌ها سیاسی هستند چنانکه بسیاری از انقلاب های رنگین در آسیای میانه با حمایت آن‌ها صورت گرفت وبا  نهادهای جاسوسی و امنیتی غرب مثل موساد و سیا و... در ارتباط هستند.

باید در برخورد با مسیحیت تبشیری هوشیارانه و آگاهانه عمل کرد

این پژوهشگر فرقه‌های نوظهور با تاکید بر اینکه آن‌ها برای پیش برد اهداف خود اقدام به مغزشویی مخاطبانشان می‌کنند و از روش های هوشمند استفاده می‌کنند، ادامه داد:  در تعالیم آن‌ها بر واژه هایی چون نجات، محبت  و عشق تاکید زیادی می‌شود و باید در برخورد با آن‌ها هوشیارانه و آگاهانه عمل کرد.

وی در بخش د یگری از صحبت های خود تصریح کرد: تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که عده ای از مردم به نام معنویت در دامن این فرقه افتاده اند و از دیگر سو افرادی که فاقد هویت اجتماعی هستند و می خواهند خود را به منبع قدرت وصل کنند نیز بعضا از جمله کسانی هستند که به این فرقه گرایش پیدا کرده اند.

نیلوفری خاطر نشان کرد: این فرقه برخی  از افراد تحصیل کرده را به اسم دادن  بورسیه شدن جذب خود می‌کند و بعد از کار کردن بر روی فکر و اندیشه آنها، از این افراد در داخل کشورها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند.

وی با تاکید براینکه در برخورد با این تفکر و فرقه باید هوشیارانه تر و جدی تر عمل کنیم، تصریح کرد:‌عمل آن‌ها از جنس اندیشه است و ما نیز برای مقابله با آن‌ها باید از اندیشه و تفکر استفاده کنیم.

متولی برخورد با فرقه های نوظهور، نباید دستگاه های اطلاعاتی باشند

نیلوفری با انتقاد از این موضوع که تاکنون کرسی های آزاد اندیشی علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری هنوز در دانشگاه ها ایجاد نشده اند، گفت:‌این سوال مطرح است که چه کسی و یا چه سازمانی در کشور، مسؤول برخورد با این فرقه‌ها است و اصلا باید چه نوع برخوردی با این فرقه‌ها صورت بگیرد؟ باید تدبیری زیرکانه در مقابل آن‌ها داشته باشیم؛ اتاق فکر ایجاد کنیم و از دیگر سو نباید اجازه دهیم که بحث فرهنگی و اندیشه ای  تبدیل به بحث امنیتی شود. در واقع سخن این است که متولی برخورد با این فرقه ها نباید دستگاه های اطلاعاتی کشور باشند بلکه باید اتاق فکر در جامعه وجود داشته باشد تا جریان ها و فرقه های مختلف را شناسایی کند و ازطریق روشی که خود آن‌ها استفاده می‌کنند با آن‌ها مقابله کنند.

نیلوفری ادامه داد:  این فرقه ها مثل سرطان هستند که اگر به آن‌ها توجه نشود، گسترش پیدا می‌کنند و به مرور زمان تمام بدن را در بر می گیرند. من تاکید بر این موضوع دارم که اگر در برخورد با این مکاتب و فرقه ها برخورد هوشمندانه و آگاهانه نداشته باشیم ممکن است نوع رفتار ما باعث گسترش تفکر آن‌ها شود.

مسیحیت تبشیری برای جذب جوانان و زنان سرمایه گذاری وسیعی کرده است

در ادامه این برنامه سمیه طالبی دارستانی مدرس دانشگاه، با بیان اینکه در مسیحیت تبشیری از روش های مختلف روانشناسی برای تبلیغ استفاده می‌شود و حضور آن‌ها برای تبلیغ در فضای مجازی و فضای حقیقی محسوس و غیر محسوس است، گفت:‌آن‌ها بر روی اقشاری مانند جوانان، نوجوانان و زنان تمرکز ویژه ای دارند و تلاش می‌کنند که بیشتر از بین آن‌ها یار گیری کنند چرا که این اقشار بعضا ساده باورتر و عاطفی‌تر هستند.

این مدرس دانشگاه  با بیان اینکه در کشوری مانند پاکستان در حال حاضر بیش از سی سازمان تبشیری فعالیت می‌کنند، تصریح کرد :  آن‌ها از ساده باوری و ناآگاهی مخاطبان خود استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند ابتدا مخاطب را جذب کنند و بعد به او می‌گویند، اطلاعات بیشتر در این ارتباط در  تعالیم مسیحیت تبشیری  وجود دارد و به مرور مخاطب را علاقه‌مند به گرویدن به این فرقه می‌کنند.

دارستانی با بیان اینکه آن‌ها از فضای مجازی نیز به خوبی در این ارتباط استفاده می‌کنند، افزود : آن‌ها بعد از جذب مخاطب از طریق ایجاد کلیساهای خانگی  کار خود را به پیش می‌برند و برای موجه جلوه دادن خود به مخاطبانشان تاکید می‌کنند که مثلا قرآن کتاب مقدس را تائید کرده و در این ارتباط حتی آیه و سند می آورند،  در این حالت کسانی که آگاهی کافی  ندارند، ممکن است به راحتی جذب آن‌ها شوند.

‌تشکیل مدرسه، پرورشگاه و انجام امور خیر ازراه های تبلیغاتی مسیحیت تبشیری است

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آن‌ها در ابتدا تابلوی مشخصی ندارند و برای جذب مخاطب خود حتی از واژه «بسم الله الرحمن الرحیم» نیز استفاده می‌کنند، گفت:‌تشکیل مدرسه، پرورشگاه و انجام امور خیرنیز از دیگر راه های تبلیغاتی آن‌ها است. مبلغان این فرقه  خود را  انسان هایی مهربان، انسان دوست و مبشر معرفی می‌کنند و در فضای مجازی وقتی می خواهند دختری را جذب کنند از واژه «سلام دختر خدا» استفاده می‌کنند. آنها خانم های جوان و افرادی که مشکل اقتصادی و عاطفی دارند را شناسایی می‌کنند، ‌به آن‌ها پیام می‌دهند و می‌گویند ما از طرف  حضرت مسیح آمده ایم تا به شما کمک کنیم در جریان این کمک انواع کمک های مالی نیز به این افراد ارائه می‌شود و به آن‌ها می‌گویند اگر جذب ما نشوید مورد بی مهری خداوند قرار می گیرید.

مسیحیت تبشیری ارتباط مستقیمی با مسیحیت صهیونیسم دارد

دارستانی با بیان اینکه مسیحیت تبشیری ارتباط مستقیمی با مسیحیت صهیونیسم دارد و حتی جزئی از آن است، ادامه داد:  آن‌ها حتی بعضا در نمایشگاه قرآن  کشور نیز حضور دارند، در این راستا  باید به این نکته توجه کرد بسیاری از کسانی که در داخل کشور اقدام به تبلیغ مسیحیت تبشیری  می کنند، دارای شناسنامه مسلمان هستند. در واقع مسلمان هایی هستند که به مرور جذب این فرقه شده اند و اکنون به یک مهره اساسی برای تبلیغ  این فرقه هستند.

این پژوهشگر با تاکید بر اینکه مهمترین راه مقابله با این فرقه های نوظهور اطلاع‌رسانی است، اظهار کرد : ما از شبکه های مجازی و یا ابزار نشر و چاپ می توانیم به خوبی برای مقابله با شبهات آن‌ها استفاده کنیم. مثلا بروشورهایی را تهیه کنیم یا کتاب های کوچکی را تهیه کنیم و در بین مردم   به صورت رایگان توزیع کنیم.

باید در مورد تفکرات و عقاید این گونه فرقه ها شبهه ایجاد کنیم

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر فقط به شبهه هایی که  آنها ایجاد می‌کنند جواب دهیم، تاکید کرد : این در حالی است که ما بایددرمورد تفکرات و عقاید این گونه فرقه ها شبهه ایجاد کنیم نه اینکه آن‌ها برای ما شبهه ایجاد کنند و ما در صدد پاسخگویی به آنها براییم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی