مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

تحقیقی در مورد مسیحیت ،یهود،کتاب مقدس و تاریخ

مریم عذراء(مسیحیت شناسی)

عیسی مسیح علیه السلام
قال انی عبد الله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا
من بنده خدا هستم .اوبه من کتاب آسمانی داده و من را پیامبر قرار داده است مریم 30

گروه فرق و ادیان (پژوهشی در مسیحیت)
تخصصی مسیحیت
مسئول وبلاگ:علی نوربخش
ایمیل:christianity74@gmail.com

پیوندها
سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۱۰ ب.ظ

رفتار شناسی مبشران مسیحی


یک) تظاهر به نرم خویی و مهربانی: مبشر مسیحی در مرحلة اول ملزم به تظاهر فروتنی و مهربانی شده است.  از آنجایی که انسان تشنة محبت است، مبشران مسیحیت در مراکز آسیب پذیر مالی یا روحی مانند: روستاهای دور افتاده، مناطق محروم و بیمارستانها حضور می‌یابند و با برخورد گرم و محبت آمیز افراد هدف را جذب جلسات خانگی می‌کنند.


دو) جذب مختص: جذب مختص شگرد اصولی کلیساهای خانگی است. به این معنا که جذب و شستشوی اعتقادی و نهایتا ایمان به مسیح باید فقط بر روی جوانان و عوام به دور از مبانی دینی اسلام(و هر دین و آیین متقدم) اجرا شود. مبشران دستور اکیدا دارند از هرگونه مباحثه با مخاطبان متخصص دوری کنند.

 

سه) مطابق با ادبیات مخاطب سخن گفتن: در جلسات نخست ورود جذب‌شدگان از بردن هرگونه ادبیاتی که موجب تنش و تحریک احساسات دینی مخاطب شود مانند: روح القدس، مصلوب، تثلیث و... خودداری می‌شود. تا در ذهن حاضرین جلسه احساس بیگانگی عقیدتی به وجود نیامده و شکافی میان مبشر و مخاطب پدیدار نشود.

 

چهار) جلب اعتماد و همدردی با مخاطب: مبشر برای جلب اعتماد اعتقادی مخاطبانش نسبت به مسیحیان تندرو بدگویی می‌کند و برای ورود به بحث با عنوان مطلبِ: «ما عیسی(ع) را خدا نمی‌دانیم بلکه همانند مسلمانان آن را منجی می‌پنداریم.» سعی در به دست آوردن اعتماد حلقة افراد جذب شده است.

 

پنج) شبهه افکنی و زیر سوال بردن مذهب: بعد از جلب اعتماد اولیه، ‌مسئول جلسه با ارایه مباحثی خلاف واقع همچون: منافات داشتن آزادی با مذهب یا با زیر سوال بردن اصول دینی همانند: چرا باید هر روز نماز خواند و این تسلسل باطل است یا چرا باید چند متر پارچه(حجاب) ضامن ورود به بهشت شود، سعی دارد تا ذهن مخاطبانش را ضمن پاک‌سازی و تلقین سوء ظن نسبت به معارف دین سابق، به سوی مباحث جدیدی که مدّ نظر است سوق دهد.

 

شش) تمسخر اسلام در جامعه مسلمان: جذب‌شدگان تثبیت یافته یعنی کسانی که رسماً مرتد شده و به آیین مسیحیت پیوستند با حضور در جلسات تازه جذب‌شدگان در قالب یک مسلمان، مطالب هجوآمیز و تمسخر‌آمیزی درباره اعمال عبادی یا شریعت بیان می‌کنند تا حس تعصب‌گرای مخاطب را نسبت به معارف دین سابقش سست و نابود کنند.

 

هفت) امتناع از بحث عقلی: در جلسات کلیساهای آزاد از بحث عقلی درباره الوهیت حضرت عیسی(ع) جلوگیری می‌شود.  افراد را ارجاع به کتاب مقدس می‌دهند و گفته می‌شود: «این مسئله را عقل نمی‌تواند درک کند و در حیطه ‌عقل نیست.»


هشت) حفظ شادی جلسات: در طراحی کلیساهای آزاد به موضوع شاد‌سازی جلسات دقت بسیاری شده است. به همین دلیل عموماً‌ در جلسات خانگی پارتی شبانه، اجرای سرودهای جمعی و گردش‌های خارج از شهر مدنظر است. به این وسیله جلسات برای مخاطبان جذابتر می‌شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی